הגדלת חזה – 4 מיתוסים ואגדות אורבניות שתופתעי לגלות

קיימים כל כך הרבה מיתוסים רווחים בנוגע להגדלת חזה. היום, נחשוף בפניכם 12 מיתוסים נפוצים וגם ננפץ אותם. אז בואו נתחיל 🙂

1. אפשר להבחין בקלות שאישה עברה ניתוח הגדלת חזה, כי השדיים שלה נראים מנופחים ולא טבעיים

לא נכון!
זהו מיתוס רווח והוא אינו נכון, בתנאי שבוחרים במנתח מיומן ומקצוען.
בעבר רוב השדיים המנותחים נראו עגולים מידיי, מורמים מידיי, ומנופחים מידיי עקב חוסר ניסיון ומיומנות של המנתחים. כיום, השתלים מגיעים בצורות שונות ומותאמים למטופלת בהתאם לפרופורציות גופן.
ככלל- הקפידי לבחור במנתח מיומן ולבקש לראות עבודות שביצע בעבר, ולקבל ייעוץ מוקפד הכולל התאמה מדוייקת למידות ולפרופורציות של גופך.

הגדלת חזה

גדלת חזה בגדלים שונים עם מראה טבעי

2. אישה שעברה הגדלת חזה, לא תוכל להניק. הניתוח פוגע בהפרשת החלב והסיליקון מופרש לתוך חלב האם.

 

לא נכון!
בניתוח להגדלת חזה אין פגיעה בבלוטות החלב או בצינורות החלב. השתל מוכנס על ידי המנתח הפלסטי לתוך כיס שנמצא מאחורי השד. כיום, שתלי הסיליקון בטוחים וידוע שאין הפרשה של סיליקון לחלב של אם שעברה ניתוח להגדלת חזה. לכן, אין שום מניעה להניק עם שתלי סיליקון.
חזה שעבר הגדלה יכול בהחלט לייצר חלב ולהזין את תינוקך. אם עברת ניתוח להגדלת חזה ואת בוחרת להזין את תינוקך באמצעות הנקה, אין כל סיבה לחשוש.

3. שתלי ההסיליקון מסוכנים לבריאות

לא נכון!
לפני מספר שנים התחוללה סערה סביב שתלי הסיליקון. השתלים בהם נהגו להשתמש בעבר נקראים שתלי PIP, שהיה להם בלאי גבוה ודווחו מקרים רבים של קריעת השתל. בעקבות זאת נקראו נשים שבחזן הושתלו השתלים הספציפיים הללו להסיר אותם.
השתלים נבדקו ונמצאו בהם חומרים כימיים ונגזרות מהם מייצרים גומי שנחשדו כמסרטנים ויחד עם העובדה שהם דווחו כנקרעים בנקל ונתונים לבלאי מהיר, נאסר השימוש בהם.
מאוחר יותר, התקבלה ההבנה בקהיליה הרפואית שמדובר בבהלת שוא. שתלי ה-PIP יצאו משימוש אך שתלי סיליקון מודרניים הוכחו כשתלים בטוחים, נוחים ובעלי מראה טבעי.

4. לאישה שעברה ניתוח להגדלת חזה לא מומלץ לטוס או לצלול, השתלים שלה עלולים להתפוצץ

לא נכון! הסיליקון הוא חומר שאינו מתפשט כאשר לחץ האויר יורד.  לא נשקפת כל סכנת התפוצצות של השתלים כתוצאה משינוי בלחץ האויר. כוח הפיצוץ או הקריעה הוא של למעלה לחצי טון!
כדי שהשתל יקרע, צריך לעבור (חס וחלילה!) חבלה קשה בחזה הכוללת שבירה של צלעות.
השתלים עומדים בתקנים מחמירים ביותר של הFDA האמריקאי, כולל תקני לחץ. השתלים מגיעים לארץ בטיסה, כך שאם היתה בעייה של לחץ, הם היו מתפוצצים במטוס בדרכם ארצה.

לחצי כאן למידע נוסף על ניתוח הגדלת חזה ואודות המנתח הפלסטי ד"ר גיל נרדיני